Veelgestelde vragen
Waar kunnen we terecht voor boodschappen?
In de hoofdgemeente Glabbeek (3 km) vind je een kleine supermarkt, bakker, slager, bankkantoor, drankenhandelaar, apotheker, …
In Tienen (8 km) vind je meerdere supermarkten en zijn alle winkels voorhanden.
Vanaf hoe laat kunnen we in het huis en wanneer moeten we weer vertrekken?
Op maandag en vrijdag is het huis klaar vanaf 16 uur. Een vroeger aankomstuur is mogelijk als het huis vlak ervoor niet verhuurd was.
Op zondag kan je nog de hele dag genieten, op maandag en vrijdag vragen we om ten laatste tegen 10 uur te vertrekken. Als het huis echter niet dezelfde dag klaar moet zijn, kan een later vertrekuur in overleg.
Wat is er in de buurt te zien of te doen?
Bekijk onze pagina ‘Omgeving’ voor tips, op de FB-pagina van Villa Veldzicht vind je ook altijd evenementen en tips voor uitstapjes.
Is er wifi en digitale tv?
Beide zijn aanwezig, het wifi-paswoord vind je in de zithoek, daar hangt ook een digitale tv.
Welke slaapkamer heeft een bad?
De masterbedroom (groene slaapkamer) heeft een ensuite badkamer met bad. De andere kamers hebben allemaal een douche.
Is er een kinderbedje aanwezig?
Voor de kleinste gasten hebben we een reisbedje met linnengoed, een babybadje en verschoningskussen.
Het bedje kan in de masterbedroom geplaatst worden.
Voor peuters is er een kinderstoel en potje, voor kleuters een hoge eetstoel, wc-brilverkleiner en een opstapje.
Zijn de bedden elektrisch verstelbaar?
Neen.
Kunnen de bedden uit elkaar geschoven worden?
In 3 slaapkamers kan dat, in de masterbedroom en in de slaapkamer beneden is er een tweepersoonsbed (en tweepersoonsdekbed) en daar kan dat dus niet.
Is er catering of takeaway mogelijk?
Villa Veldzicht werkt samen met chef Joël Oliviers. Ontbijt/brunch, foodsharing, lunch, diner, homecooking, … Hij werkt een menu naar smaak en budget uit en levert aan huis of kookt ter plaatse.

Traiteur of Chef aan huis
Ook The Chef is een cateringbedrijf dat aan huis levert: www.thechef.be
Er zijn nog meerdere restaurants die takeaway organiseren, afhankelijk van het tijdstip (weekend/week). We helpen je hier graag mee verder als je info nodig hebt.
Is het zwembad verwarmd?
Het water wordt verwarmd met een warmtepomp, op een zonnige dag is het water 28-29°C
Mogen we gasten uitnodigen tijdens ons verblijf?
Samen met vrienden op uitstap en daarna iets drinken en napraten op het terras? Prima, laat het ons gewoon even weten.
Vrienden of familie die eens op bezoek komen? Dat kan eventueel, maar bespreek het vooraf met ons. Het is niet de bedoeling dat er plots 8 of 10 personen extra in en rond het huis rondlopen.
Vrienden of familie die een dagje komen zwemmen? Neen. Het zwembad is niet overdreven groot en het is niet de bedoeling dat er extra personen gebruik van maken. Net zomin als dat al die extra personen een douche gaan nemen of gebruik maken van de infraroodcabine bijvoorbeeld. De infrastructuur van het huis is exclusief bedoeld voor de betalende gasten.
Hoe lang vooraf moeten we reserveren?
De meeste reservaties gebeuren 8 tot 12 maanden vooraf. Heb je een specifiek weekend op het oog, dan kan je dat best zo vroeg mogelijk vastleggen. De kalender is steeds up-to-date, je ziet de beschikbare periodes per maand.
Is het veilig om te logeren tijdens corona?
Hygiëne staat altijd op nr 1 en nu nog meer dan ooit. De volledige woning wordt voor elk verblijf gelucht, gepoetst en ontsmet door een professionele firma en het linnengoed wordt gewassen door een wasserij. Dit alles gebeurt conform de richtlijnen van de logiessector.
Je krijgt hierover nog meer informatie bij boeking en voor jullie aankomst.
Kunnen we komen logeren tijdens corona?
Logies mogen open blijven en dus kan je zeker veilig in een vakantiewoning verblijven. Je moet wel rekening houden met coronamaatregelen die van kracht zijn tijdens je verblijf.
Tot 31/03/2021: een verblijf kan uitsluitend in gezinsverband en met 1 nauw contact (knuffelcontact) erbij.
Vanaf 01/04/2021: het is nog niet bekend of er en uitbreiding van de bubbelgrootte komt.
Hoe zit het met annuleringen in verband met Covid-19?
Annuleren
Bedenktijd: een boeking kunt u zonder kosten binnen 5 dagen, gerekend vanaf de boekingsdatum, annuleren. U kunt dit schriftelijk of per e-mail doen. Deze bedenktijd geldt niet voor boekingen binnen de 30 dagen voor aanvang van de huurperiode.
Bij annulering na deze 5 dagen of boekingen binnen de 30 dagen voor de huurperiode, zijn onderstaande annuleringsvoorwaarden van kracht.
Annulering door de huurder
Annuleringen moeten per e-mail aan de eigenaar worden doorgegeven, daarna ontvangt u een annuleringsbevestiging.
Bij annulering tot de 30ste dag voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten de aanbetaling van de huursom.
Bij annulering tussen de 30ste dag en de 14de dag voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 50% van de huursom.
Bij annulering na de 14de dag voor de aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 75% van de huursom.
Vanaf 48 u voor aankomst bedragen de annuleringskosten 100%.
Annulatieverzekering: annuleringen welke voor de annuleringsverzekering in aanmerking komen, worden behandeld conform de verzekeringsvoorwaarden van uw verzekeringsmaatschappij.
Wij raden huurders aan om altijd een aangepaste annulatieverzekering af te sluiten, ook voor epidemieën.
Annulering door de verhuurder
Indien omstandigheden of overmacht de eigenaar dwingen tot annulering doordat er een gebrek aan de woning is, zal hiervan direct kennis worden gegeven aan de huurder en onmiddellijk zal de eigenaar het reeds betaalde bedrag terugstorten. De huurder heeft geen ander recht dan het terugvorderen van het betaald bedrag.
Annulering door Covid-19 (van toepassing op alle reservaties gemaakt na 14/03/2020)
Voor gasten uit België:
- Indien de overheid beslist dat vakantiewoningen gesloten moeten worden of reizen binnen België verbiedt op het moment van check-in, dan kan het verblijf kosteloos verplaatst worden binnen de beschikbare periodes (tot 2 jaar na de boekingsdatum) en voor een gelijke waarde of is er 100% terugbetaling van hetgeen reeds door gast werd betaald.
- Indien de overheid regels oplegt waardoor een verblijf niet meer toegelaten is voor het reisgezelschap op moment van check-in, dan kan het verblijf kosteloos verplaatst worden binnen de beschikbare periodes (tot 2 jaar na de boekingsdatum) en voor een gelijke waarde of is er 100% terugbetaling van hetgeen reeds door gast werd betaald.
- Indien gast door Covid-19 besmetting of quarantaine zelf genoodzaakt is om het verblijf te annuleren, valt dit niet onder deze speciale omstandigheden en gelden de normale modaliteiten (zie hierboven). De reiziger kan zich hiervoor wel laten indekken door een reisannulatieverzekering.
- Indien annulatie door gast omwille van andere redenen dan gelden de normale annulatievoorwaarden (zie hierboven).
Voor gasten uit buitenland:
- Indien de Belgische overheid beslist dat vakantiewoningen moeten gesloten worden op het moment van check-in, dan kan het verblijf kosteloos verplaatst worden binnen de beschikbare periodes (tot 2 jaar na de boekingsdatum) en voor een gelijke waarde of is er 100% terugbetaling van hetgeen reeds door gast werd betaald.
- Indien de Belgische overheid reisbeperkingen oplegt op het moment van check-in waardoor het voor de buitenlandse reiziger niet mogelijk is om België binnen te komen, dan kan het verblijf kosteloos verplaatst worden binnen de beschikbare periodes (tot 2 jaar na de boekingsdatum) en voor een gelijke waarde of is er 100% refund van hetgeen reeds door gast werd betaald.
- Indien door reisrestricties in het land van herkomst van de gast op het moment van de check-in niet naar België kan worden gereisd, dan gelden de normale annulatievoorwaarden (zie hierboven).
- Indien de gast door een Covid-19 besmetting of quarantainemaatregel zelf genoodzaakt is om het verblijf te annuleren, dan valt dit niet onder deze speciale omstandigheden en gelden de normale modaliteiten (zie hierboven). De reiziger kan zich hiervoor wel laten indekken door een reisannulatieverzekering.
- Indien annulatie door de gast omwille van andere redenen, dan gelden de normale annulatievoorwaarden (zie hierboven).
Is een CST of negatieve test nodig?
Voor ieders veiligheid, die van u als gast, maar ook die van de mensen die zorgen voor het onderhoud van de woning, vragen we met aandrang om een geldig CST of een negatief testcertificaat te kunnen voorleggen.
Voor testcertificaten geldt: negatieve PCR-test (NAAT-test) met staalafname maximum 48 uur geleden of negatieve RAT-test (snelle antigenentest) met staalafname maximum 24 uur geleden. In het geval van een testcertificaat is het certificaat geldig tot het einde van de kalenderdag waarop het certificaat vervalt.